Llibreria Índex: “El valor afegit d’una llibreria és la recomanació”

ENTREVISTA:

fotopostdef

Parlem amb la Pepi Bruguera, llibretera de la llibreria Índex, de Vilassar de Mar:

1. Com et definiries com a lectora?

Com a lectora empedreïda des de petita. I això va fer que obrís la llibreria a Vilassar de Mar.

2. I com a llibretera?

Una llibretera satisfeta de poder compartir la meva passió i el saber dels llibres amb la gent del meu poble.

3. Quines característiques destacaries de la professió de llibreter?

Recomanar històries, transmetre la passió lectora a petits i grans, i difondre la cultura.

4. Què és el millor que t’ha passat a la llibreria?

Omplir de gom a gom les diades de Sant Jordi i veure els lectors sortir de la llibreria contents. Com a anècdota, veure entrar-hi Manuel Vazquez Montalbán.

5. Què ofereix Índex als veins de Vilassar de Mar?

Proximitat i familiaritat, servei, actes culturals, foment de la lectura i molts anys d’experiència!

6. Tal com ens mostreu dia a dia, aposteu per la comunicació 2.0, a través de les xarxes socials i el blog de la llibreria. Quin impacte té sobre la llibreria l’ús d’aquests recursos de comunicació?

La comunicació 2.0 és una eina boníssima per al diàleg directe, ràpid i fresc amb el lector, i també amb editors que no tindríem oportunitat de conèixer. És una comunicació que arriba a un ventall molt ampli de lectors, et dóna a conèixer a altres poblacions. Les xarxes també ens han ajudat a treballar la nostra marca corporativa i a explicar qui som i quina filosofia tenim. Però el més important és que ens acosten al públic lector, cosa que és per a nosaltres una gran satisfacció.

7. Sovint les llibreries contenen una quantitat tan gran de llibres que molts títols acaben passant desapercebuts per al públic. Què pot fer el llibreter per donar més protagonisme a aquelles obres en què creu i que no estan recolzades per una campanya de publicitat?

La gràcia i el valor afegit d’una llibreria és la recomanació, saber què pot agradar a cada lector, intuir quina història el captivarà, i establir-hi un vincle. Moltes vegades el boca-orella dels propis lectors són la millor eina en si mateixa, i és la millor publicitat natural.

8. L’oferta de llibres que trobem en una llibreria és el reflex de les inquietuds del llibreter o el de les inquietuds del públic?

No és una pregunta fàcil. Inevitablement, un llibreter tindrà cura dels llibres que creu més bons i li agraden i són els que promocionarà, d’aquesta manera es construeix una llibreria amb caràcter propi. Si el llibreter té un criteri, el més natural és que aquest criteri també imperi en les taules de novetats, i és bo que sigui així, però el lector hi té molt a dir i el llibreter també demana els llibres que sap que agradaran al seu públic.

Cada llibreria és única i perquè així sigui ho ha de fer el llibreter i el lector en un perfecte equilibri; per tant és una cosa de les dues bandes i en les dues direccions.

9. Com imagines el futur del llibre de paper?

Voldria imaginar-lo com sempre l’hem conegut, amb piles de llibres i històries per poder passar pàgina.

10. Per què convidaries a la gent a visitar les llibreries?

Llegir fa tenir opinions i pensar, per tant, fa el pensament més lliure. El coneixement és clau en l’èsser humà i per això la literatura és tan important. Les històries fan que ens evadim dels nostres problemes, i estimula la creativitat i la imaginació, i sobretot és part del nostre aprenentatge diari.

Entrar en una llibreria produeix una sensació agradable, no només per l’olor, que és magnífica, sinó perquè obre al lector un gran  món literari, tant a grans com a petits.

 

index_blog

La llibreria Índex la podeu trobar al carrer de Miquel Borotau, 8, de Vilassar de Mar. També podeu visitar el seu web: http://llibreria-index.cat.

 

 

_____________________________________________________________

logo_llibreries

Aquesta entrevista forma part de la campanya JO  LLIBRERIES. Entra a llegircruilla.cat/llibreriesinforma-te’n i comparteix!

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

CRUÏLLA (veure dades a la Política de privacitat) tractarà les dades amb la finalitat d’atendre la seva sol·licitud, sent la base legal per aquest tractament l’eficaç desenvolupament de les nostres relacions. Les dades, llevat d’obligació legal, no seran comunicades a tercers que no necessitin conèixer-les per aquesta finalitat. Només si ens autoritza expressament marcant la casella corresponent, a més a més, podrem procedir al tractament de les seves dades per les entitats del grup SM amb la finalitat d’enviar comunicacions dels nostres productes i serveis. Podran existir tractaments fora del territori nacional, garantint sempre Cruïlla, en aquest cas, un nivell de protecció adequat segons la llei. Pot accedir, rectificar i suprimir les dades, així com exercitar altres drets legals, dirigint-se per escrit a la nostra Delegació de Protecció de Dades. Per més informació, consulti la nostra Política de privacitat.