La Fundación SM ha creat 12 projectes que tindran continuïtat al llarg del 2019. Un cada mes. Tots ells tenen com a objectiu fer que molts nens i joves tinguin accés a una educació de qualitat: Escriure com a lectors, Dreamers, Integració Social de Joves Desvinculats de Grups Armats, Enfortiment dels Pobles Indígenes… Descobreix aquí tots els projectes.

  • Programa: Myra – Juntos pela leitura.
  • Dirigit a: estudiants d’Educació Primària de les escoles públiques de Brasil.
  • Lloc: Brasil.
  • Descripció: Myra és una xarxa de voluntariat-tutoria a través de trobades de lectura i diàleg per millorar les competències lectores de nens i nenes en diverses escoles de Brasil.
  • AliatsComunidad Educativa CEDAC.

Amb la voluntat de promoure la lectura a la infància, la Fundación SM treballa a Brasil en el programa Myra, una iniciativa en col·laboració amb la Comunitat Educativa CEDAC, que busca millorar la comprensió lectora i fomentar l’amor pels llibres entre estudiants de 4t a 6è grau d’Educació Primària pública de Brasil.

La paraula que li dona nom, Myra, és d’origen tupí i significa gent, persones, comunitat, en referència a la integració i el desenvolupament dels beneficiaris últims del programa. Tenen el seu origen en el programa Lecxit, una exitosa experiència de voluntariat iniciada a Catalunya al 2011. Cinc anys després, la seva organització principal, la Fundació Jaume Bofill, va acordar amb la Fundación SM donar-ne les bases per realitzar un programa adaptat a las necessitats dels estudiants de Brasil, que ha donat com a resultat el programa Myra – Juntos pela leitura.

Es desenvolupa a quatre escoles de Sao Paulo —Escuela Municipal de Enseñanza Fundamental Coronel Ary Gomes, EMEF Cacilda Becker, EMEF Desembargador Amorim Lima i Escuela Estadual Alfredo Paulino—, amb la participació de docents, gestors, famílies, voluntaris i estudiants: un cop a la setmana, un voluntari-tutor es reuneix amb un nen o nena durant una hora i junts realitzen activitats relacionades amb la lectura. Així, no només es creen vincles entre lectors i lectura, sinó que també entre els voluntaris-tutors i els nens. Un vincle afectiu que facilita la implicació de totes les parts i afavoreix l’aprenentatge.

Els organitzadors ajuden als voluntaris a escollir les lectures i a desenvolupar estratègies de treball amb els estudiants: escoltar, conversar, valorar… Gràcies a aquesta formació, no només se’n beneficien els estudiants, sinó també els seus tutors, el que suposa un impacte positiu per a tota la comunitat.

Vols col·laborar en aquest projecte? 

Cada aportació compta. Gràcies a tu podem aconseguir que molts nens i joves gaudeixin de l’escola com a espai privilegiat de diàleg, trobades i confiança.

Aquest any, afegeix a la cistella de la compra un d’aquests productes solidaris dissenyats per Javier Aramburu i participa en la realització dels projectes educatius que la Fundación SM desenvolupa en nou països d’Iberoamèrica. Aquest any, #RegalaEducació amb #12Mesos12Projectes.